» Aktiv vila

Enligt equiterapeutens ordination har nu Trisse en aktiv vila i några dagar. Detta innebär 2 dagars skritt, en dag med skritt och trav på rakt spår och på den 4e dagen ridning som vanligt. Vi tog första dagen med skritt igår (han kändes väldigt mjuk och fin). Idag blir det en skritt-tur igen (ikväll) - imorgon rider jag nog en sväng innan jobbet (möjligen efter) i skritt och trav. På fredag får han alltså ridas som vanligt :-)
 
Jag bestämde mig därför för att inte åka och blåbärshoppa på söndag. Istället blir det en clear-round hoppning på Nyby-torshälla den 21 april. Tror det blir 50 cm där bara, de brukar bygga rätt så kluriga banor och då känns det inte bra att debutera 60cm där. Det får vänta ett tag till, funderar på att hoppa 60 cm på en blåbärshoppning på Ekeby i maj istället. Vi har också en lektion inplanerad den 27e april. Då borde vi ha hunnit träna lite mer - tror inte på att rida lektioner för tätt, bara bortkastade pengar.

Nästa vecka skulle jag på after work med jobbet (den 12 april). Fick igår förfrågan om att jobba 16-21 så jag beslutade att ställa in bowlingen för att jobba istället. De ville att jag skulle jobba den 13e också men det sa jag ifrån - det går ju inte när man får finbesök av hästägare :-D Fick istället jobba på söndagen (den 14e) kl 14-21 så det löste sig ju bra ändå :-) Kul att få jobba lite, speciellt att ha turerna planerade i förväg så man slipper bli väckt på mornarna :-)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback