» Allt gick på tok!

Körde först fast med bilen rejält på vägen från stora vägen ner till stallet. Bilen var alltså fullt synlig från stora vägen, så var bara att knata ner till stallet och byta om samt hämta en skyffel. Traskade tillbaka till bilen och försökte medan svordomarna haglade (alla som åkte på rakan såg mina tappra försök) att försökte gräva loss fanskapet till bil. Till slut kom det en stor jeep med 3 killar som fick hjälpa mig dra loss bilen, samt åka i förväg och göra spår åt mig så jag slutligen kunde komma ner till stallet.
 
Tog in Trisse (hade snö till mina knän i hagen, helt sjukt) och gjorde honom klar för ett pass på ridbanan. Han fick pulsa i djupsnö och han tyckte att det var skitjobbigt rent ut sagt. Nya sadeln är en dröm att rida i! Vi höll på i max 15-20 minuter och red, ridning i djupsnö är jättenyttigt men man får inte hålla på för länge - risk för överanstängningar.
 
Fixade även ett annat släp till på söndag som jag hämtar på lördag! Det kostade bara 150 kr, puh! :-D
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback