» ♥ Blåbärshoppning 10/2 ♥

Idag var det dagen jag väntat på länge, dags för blåbärshoppning. Hoppade 50 och 50 cm. Åkte i god tid från stallet för att slippa stressa och väl framme på Vilsta kör jag fast med bil och släp. Så typiskt mig!

Jag gick banan ganska direkt, var en rätt så enkel bana – näst sista hindret stod ur en lite tajt sväng men jag tänkte att bara jag håller ut vägen så kommer det inte att bli några problem för min stjärna ♥

På framridningen var han rädd för ett par andra hästar och väldigt okoncentrerad överlag så fick peta på bogen en-två gånger för att han skulle komma ihåg att jag satt där uppe. Annars kändes han fin tycker jag! Lite lat men det var nog för att han var okoncentrerad. Gick sedan in i stora ridhuset och kollade in de stora speglarna jag fasat för men Trisse brydde sig såklart ingenting om dem. Hoppade fram på hinder nummer 1 och 4 på banan – trodde han skulle stanna på 4:an då han spanade in det lite - men han hoppade så duktigt så

Första 50-starten gick utan problem. Han kändes pigg och positiv, han gjorde det jag bad om liksom :-) Han slog över i galopp ett par steg någon gång också. Vi var felfria och fick prisrosett. Andra starten i 50 gick också bra, jag blev lite trött på slutet och orkade inte driva så mycket som jag borde men Trisse gick för egen växel – så duktig så! Film från båda rundorna nedan! Är så nöjd med min fina fina Trisse

 



Stort grattis till 2 felfria rundor :D

Svar: Tack snälla :-D
Carolina Gustafsson

2013-02-10 // 23:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback