» Körning

Idag åkte jag ut till stallet för att provrida nya sadeln lite till, väl framme kom jag på att jag glömde den längre sadelgjorden hemma. Typiskt! Hade tänkt köra honom imorgon så nu bytte jag helt enkelt så jag körde idag och så får jag rida i sadeln imorgon.
 
Gick jättebra att köra, Trisse är verkligen en häst som vilken nybörjare som helst kan köra. Väldigt lugn och snäll och ligger inte på någonting. På vägen hem fick han dock något ryck och drog framåt - jag vände mig om och såg ett par hästar till som kördes. Var det han reagerade på.
 
Marie, i sommar tycker jag vi ska ge oss ut med Trisse på en körtur!
 
Lyckades också hitta en transport till på söndag (den jag brukar låna kommer aldrig mer rulla efter måndagens krasch). Dock var jag tvungen att hyra över helgen, 700 spänn gick det på. Aja, får väl gå för denna gång. Kunde nämligen inte låna av någon annan av olika anledningar (typ inga vinterdäck, för tungt släp, trasigt släp, upptaget osv.). Aja, åker och hämtar släpet på fredag iallafall.
 
Anmälde Trisse till blåbärshoppningen på söndag idag, som sagt blir det 50 & 50 cm! :-)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback