» Motivation

Efter gårdagen sprudlar inspirationen och motivationen igen. Jag vill tömköra, klättra, rida över bommar och rida ordentliga pass ute med mycket galopper. Kollar sedan ut genom fönstret och all motivation försvinner igen. Är så innerligt trött på snön och begränsningarna de medför!!! Ridbanan går inte att rida på, rider alltid samma ridväg då djupsnön med skare under gör att man inte kan ta sig fram någonstans i princip. Så trött så trött!
 
Tror dock att jag ska rida en lång sväng på torsdag som tar ca 2 timmar om man håller tempo. Inte ofta jag har tiden, men på torsdag tänker jag ta mig tid! Jag har även bestämt att jag verkligen ska rida och inte bara åka med – jag vill känna att vi gjort ett bra ridpass tillsammans. Det är nu dags att det blir ordning på torpet från min sida – sålänge längtar jag efter våren som en tok.
 
Idag när jag kom till stallet var det totalt kaos, Trisses fina tävlingshuvudlag hängde inte där jag hade hängt det igår. Letade som en galning och nästan grät innan jag tillslut hittade det. Tog sen in Trisse som fick morötter, mat och en massa kärlek innan han fick gå ut igen.
 
Imorgon åker jag ut på kvällen och rider i mörkret då jag är hundvakt på dagen :-) Blir nog mysigt! Har även bestämt mig för att hoppa 50 och 60 cm nästa gång jag är med på en blåbärshoppning – 50 är ju uppenbarligen inga problem för honom :-)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback