» Usch

Ponnyn avlivades igår och det var lite spår efter det på stallbacken... Trisse var hel-nervös och jättestressad när jag gjorde i ordning honom för ridning. Han kände väl att det hänt någonting.

Han vågade knappt gå från stallbacken och var jättehispig hela ridturen, vid kalkungstorp gav jag upp och vände hem igen. Jag fick ingen kontakt med honom, han var som en tickande bomb. Han flög i luften för minsta lilla, var stark som ett h-vete i munnen och bars okontaktbar - visste inte vart jag skulle börja med honom liksom. Tog rätt beslut att vända hem!

Jobbade honom lite i skritten på slutet och då började han slappna av. Var ute i ca 40 minuter. Imorgon gör vi ett nytt försök efter att jag har varit på praktiken - förhoppningsvis är han inte lika skraj då :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback