» Ridning

Efter att ha jobbat mellan 7-16 stack jag ut till stallet för att rida Trisse en liten sväng :-)

Tog det lugnt idag med mest skritt, övade på hemläxan vi fick igår :-) Gud vad han släppte efter! Han var verkligen superfin! Eller ja, det sista lilla fick vi inte till - men verkligen en stor förbättring mot hur han brukar vara när vi rider ute :-) Detta höll i sig även i trav (vi travade korta bitar.). Eftersom att Trisse var så duktig blev det ingen lång ridtur, ca 40 min :-)

Skulle sedan stretcha halsen genom att hålla godisbitar vid magen på honom så att han skulle få sträcka sig efter godiset och samtidigt stretcha halsen. Haha, han gjorde allt han inte skulle. Backade, snurrade runt - allt utom att vrida på halsen för att få godisbiten. Till slut så gick det något sånär :-) Nästa gång ska jag prova med morötter istället. Trisse är inte alltid världens brightaste häst (säger jag med glimten i ögat). I andra situationer är han överintelligent istället ;-) Mitt hjärta!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback