» Hopptävling på Lenekrantz ridcenter

Idag styrde vi mot Näshulta! Tog en timme att åka dit lite drygt, trodde faktiskt att det skulle gå fortare. Aja, resan dit och hem gick jättebra och jag är inte rädd för att köra hästsläp längre :-) Sara följde med som hästskötare/fotograf och filmare, tusen tack för hjälpen!

På framridningen/framhoppningen var Trisse P I G G! Jag skulle lägga en galoppfattning för att se om han var med på noterna, det sa bara vroooooom och så var vi försvunna i ett damm-moln ;-) Med på noterna var han iallafall, jättefin kändes han! Hoppade fram 2 gånger på ett räcke och 2 gånger på en oxer, han kändes kalasfin så jag nöjde mig där! (Det var riktigt varmt idag så jag såg ingen anledning till att nöta mer då).

Inne på banan var han jättesnäll och jätteduktig! Vi hoppade ju 50 cm först, på första hindret hoppade han stoooort :-) Han kändes jättefin hela banan runt (tyglarna gled ur händerna på mig emellanåt dock) och han vill gärna gena efter hindrerna så det gäller att jag är lite vaken. Dock märker man att han tycker det är svinkul, så fort han förstår vilket hinder vi ska hoppa suger han bara tag i det. Vi var felfria!

60 rundan gick i samma stil, han kändes kalasfin och tyckte att det var jätteroligt. Visst finns det saker att förbättra, men min känsla idag var kanon och både han och jag hade jättekul och det är det viktigaste! Vi var felfria även här :-) Vi fick ett pris med oss hem idag och en erfarenhet rikare!

Filmer kommer upp om en stund, se och njut av finaste hästen på bilderna nedan:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback