» 3 dagars ledigt

Nu har jag varit ledig i 3 dagar, så jäkla välbehövligt! I fredags klippte jag mig och red dressyrlektion på kvällen (mer utförligt inlägg om det kommer nog imorgon). Det gick väldigt bra iallafall.

Igår red jag ut med Anna och Jessica på en väldigt busig Trisse som bytte galopp på frambenen hejvilt och hoppade och for gjorde han också :) Efter det skoddes han om, blev inga snösulor då strålrötan har kommit tillbaka. Han har bara haft snösulor fram denna vinter, och det är bara på fram han har fått röta igen - så jag ser sambandet. Därför inga nya snösulor och jag ska börja behandla igen så jag får bukt med rötan.

Idag sken solen och jag valde att rida på annavallen (där hästarna gick på bete i somras). Vi blev fotade och Trisse var pigg och busig även idag! 

I veckan som kommer tänkte jag rida något eller ett par pass på annavallen, sen ska vi tolka någon dag samt så blir det uteritter såklart. Imorgon och torsdag ska han få vila hade jag tänkt mig!





Vet inte hur du behandlar strålröta nu men, funkar det inte att ge äppelcidervinäger i fodret och utesluta onödigt socker för att få bukt med rötan? Tråkigt att behöva gå utan snösulor nu när det behövs :(

2014-01-29 // 21:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback