» Ridtravarriks 2013 - Hoppning

Nu var vi framme vid den 3'e dagen och sista grenen, nämligen hoppningen :-) Vi hoppade 60 cm. På framhoppningen höll jag på att åka av 4-5 gånger, haha! Han var tokspänd av alla galopperande hästar, sen var det trångt så han kände sig trängd emellanåt. Då skuttade och for han och jag fick hålla i mig för glatta livet ;-) Hoppade fram på det lilla hindret ett par gånger, första språnget blev ett kråkhopp och jag höll på att ramla av igen alltså haha! Hoppade ett par språng på räcket och oxern vardera och han kändes fin, sen gick jag ut från framhoppningen då han fortfarande var alldeles stissig.

Inne på själva tävlingsbanan lugnade han ner sig betydligt! Grundomgången bestod av 8 språng, han kändes hur fin som helst och det kändes verkligen plättlätt. Vi red en felfri grundomgång, älskade fina häst!

I omhoppningen var det 5 språng, varav det sista hindret stod i en oerhört svår linje. Jag lade upp ett högre tempo utan att för den sakens skull rida som en idiot, jag ville ge honom en schysst runda liksom. Han var jättefin och galopperade nästan hela omhoppningsbanan runt :-D Chansade lite till det sista hindret och TYVÄRR så föll bommen. Min tid hade inte räckt till en placering iallafall, men ändå. Jag är hursomhelst hur SUPERNÖJD som helst över Trisse, han är ju bara för härlig! Den 14-15 September är det utställning och DM i Flen, vi får träna mer på korta svängar fram tills dess!

Bilder och filmer:

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback