» New in och dressyr

Eftersom min dressyrpisk försvann spårlöst i samband med rikset åkte jag och köpte en ny pisk på hööks. De hade även 50% på utvalda varor, gissa om jag blev glad när ett par ridstövlar jag suktat efter hur länge som helst var nedsatta! De fanns dessutom i min storlek, så de fick följa med mig hem! Fick dem för 600kr, tjohoo! (Se bilden)

Åkte sedan till stallet för att rida dressyr med nya pisken. Till en början var jag och Trisse inte överens om någonting - han trängde inåt och hängde sig fast i mig. Efter mängder av förflyttningar började han lossna någotsånär, dock blir han lätt springig och lite okontaktbar. Efter ett tag kom han bättre till ro iallafall :) Ska rida ren dressyr minst en gång i veckan nu, har blivit allt för långt mellan gångerna nu vilket märks då jag varje gång får börja om :-)

Övergick sedan till att prova ett par galoppfattningar, jag ville ha honom kvickt igång och inte låta honom rusa in i galopp. Tog därför fattningen från skritt och petade till bestämt med pisken på rumpan. Det var väldigt bra snärt i pisken så blev lite skarpare än vad jag tänkt men vilken galoppfattning sen!!! Den bästa vi någonsin fått till på ridbana :-) Han la till världens stön så han tyckte nog jag var skitjobbig ;-) Gjorde några fattningar till, några halvbra och en hel del bra! Sedan travade jag av och då hade han släppt jättefint! Ska försöka rida ett dressyrpass på tisdag också, dagen innan hoppträningen alltså :-) Vår träningskompis ska ju starta då så vi får klara oss på egen hand ;-)



» Tilde

Vilka fina! Behöver också nya stövlar, fanns det många kvar? :)

2013-07-14 // 09:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback