» Vila och pyssel

Jag har så konstiga sovvanor. Vissa kvällar somnar jag kl 19 och sover som en stock, andra somnar jag inte alls. Har varit mindre sömn nu då jag hostar hela nätterna, men jag är glad ändå! Är jättetrött redan nu så hoppas på att kunna få sova bra i natt :)

Idag har jag jobbat en 7-14 tur, precis lagom :) Fixade lite hemma innan jag åkte till stallet. Mockade lösdriften i snöstormen och fyllde på fullt med hö i höhäcken (min rygg protesterar nu, får rätt ont av att göra tung-göra när det är kallt ute). Det är inget lätt jobb direkt.

Tog sedan in Trisse och masserade kors, länd och bakknän. Han blev skitsur! Får bli bättre på att massera honom där, var ett tag sedan nu. Borstade honom också och då var han desto gladare. Smörjde in strålarna fram med tjära också. Sedan fick han sin mat och var jättelycklig igen innan han fick gå ut i hagen igen :) Sötputte!

Ska publicera tävlingsterminen (våren 2014) här alldeles strax!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback