» Året 2012 ♥

Januari
• Fyllde 21 år
• Lorden började sättas igång efter skada
• Mådde extremt dåligt över allt i stallet, men kämpade på med vinterträningen av Lorden.

Februari
• Lorden och jag fortsatte träna på hemmaplan, åkte någon gång till ridhus också.
• Körde Sally för första gången och tog min tränarlicens tillsammans med henne!

Mars
• Fick köra Youri Dean för första gången och blev helt fast! Fina Danne.
• Lorden och jag åkte till Askersund och hoppade lokalt, 80 cm. Vi kom inte över första hindret och jag var så besviken! Beslutade mig för att bara delta i rikset och sedan lägga ner tävlandet helt.

April
• Efter vissa händelser fick jag veta att Lorden och jag skulle gå skilda vägar den 1 juni.
• Mådde sjukt dåligt och försökte förstå mig på hur människor kan vara så elaka och hänsynslösa.
• Skulle på trav och var så glad, tills jag helt fräckt blev ifrån-åkt när jag släppte in hästar som ägdes av de människor jag skulle åka med.

Maj
• Visste att det var sista månaden med Lorden och var helt knäckt, försökte hålla god min. Jag hade ändå tänkt lämna tillbaka honom men det var likt förbannat jobbigt.
• Åkte på riks och avslutade med flaggan i topp, han var så fin!
• Vi tog våra sista ridturer ihop och tårarna slutade aldrig rinna.

Juni
• Jag var helt nedbruten.
• Satt och tittade på annonser efter Lordens ersättare, hittade Trisse.
• Åkte till Karlstad och provred utan några förväntningar. Blev helt tagen av Trisse, varför vet jag inte... Måste varit hans ögon!
• Hämtade Trisse från Karlstad den 24 juni.

Juli
• Hade det kämpigt med Trisse, uteritterna fungerade inte riktigt, han förstod inte att hoppa småhinder (klev över osv)
• Löshoppade Trisse och Sally, gick kanon!

Augusti
• Trisse fick 1 v vila då han började utvecklas i en rasande fart.
• Sally och jag tävlade i hoppning för första gången. Resultat: 8 fel i första och avtrillning i andra.
• Trisse hoppades i ridhus för första gången!

September
• Sally och Trisse åkte på blåbärshoppning ihop. 3 felfria rundor av 4 möjliga! Var så glad!!!
• Ett par lugna veckor följde för att sedan börja förbereda dem inför DM.
• Trisse gick någon lektion i slutet på denna månad.

Oktober
• Förbereddes för fullt inför DM.
• Trisse fick åka och hoppa titthinder på Åkerby. Han skötte sig galant!
• Fick mycket fina resultat på DM - så nöjd!
• Tränade TRAB, gick hur bra som helst!

November
• Blev en lugn månad för Trisse då jag började praktisera.
• Åkte en del till ridhus
• Uteritterna blev på helgerna
• Hann med ett par dressyrträningar

December
• Åkte ner till sundbyholm och mötte mina "vänner". Trisse skötte sig fint!
• Dressyrtränade ett par gånger, Trisse går fortsatt stadigt framåt!
• Blev ändå en halvlugn månad för Trisse. Full satsning mot 2013 nu då!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback