» Dressyrträning 22/12 ♥

Idag bar det av till Ekeby för att rida dressyrlektion! Vi fick värma upp med att rida på små fyrkanter och volter med övergångar mellan skritt och trav.

Trisse hade redan från början en trevlig form och var relativt lätt att ställa på volterna. Lite svårare på mindre volter då det kräver mer ställning men fick till det ganska bra emellanåt. I traven fick jag en wow-känsla några gånger, men också en mindre trevlig känsla då han gärna ville hänga lite i mig. Han gör så när han tycker det blir jobbigt, då tycker han att jag kan hjälpa honom hålla balansen.

Efter övningen med fyrkanter och småvolter som vi tragglade med rätt länge fick vi trava på 20m volter vilket också kändes jättebra! Vi avslutade sedan, nöjda och glada! Fick även veta att jag nog ska fortsätta remontnosgrimman framöver då han är mycket lugnare med munnen nu, även om tungan hänger ute. Det är tur att han aldrig kommer gå höga dressyrklasser, det ger massor med avdrag om tungan hänger ut nämligen! För övrigt tyckte ridläraren att Trisse gick sitt bästa pass någonsin idag. Förut har han gått framåt med små steg, men idag tog han ett stort kliv framåt ♥
 
Nästa lektion blir nog i januari, har sagt det förut och säger det igen - utan lektionerna skulle allt tagit mycket längre tid. Lägger nog ut en bild på övningen vi gjorde imorgon!

Imorgon ska jag rida ut på skithästen :-) ♥




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback