» Hoppträning 27/12 ♥

I torsdags bar det av till Ekeby för att hoppa lite. Väl framme såg jag att Tilde hade hört av sig och frågat om vi kunde hoppa tillsammans (Tilde har sin ridtravare på Ekeby). Jättekul med sällskap, så vi byggde fram en liten bana - se skiss nedan: 
 
Jag mådde redan innan jag åkte till Ekeby ganska dåligt (huvudvärk) men jag sa åt mig själv att sluta känna efter så mycket, det kommer snart att gå över. Hade huvudvärk när jag började rida också, men bet ihop. Red fram Trisse som var lite motsträvig i munnen, drog emot mig och sådär. Eftersom jag kände att jag inte hade orken eller koncentrationen att jobba bort det för dagen så gjorde jag ingen stor grej av det.
 
Provade att gasen funkade och det gjorde den! Han tog högergalopp genom ett hörn och höll den halva långsidan - framsteg! Ingen handbroms i heller utan han kändes bra! Gjorde ett par tre galoppfattningar till och det gick lika bra då! Sedan började vi hoppa. Hoppade fram på alla hinder ganska många gånger. Hinder nummer 1 var det grindar under vilket han har hoppat förut förvisso, men han brydde sig inte om dem nu heller ♥
 
Något som bör tilläggas är att han hoppade jättefina språng, inga såkallade handbromshopp :-) Han bjöd mycket för att vara han också, och han letade efter hinder! Några gånger satsade han på hinder nummer 2,5 åt fel håll när vi egentligen skulle på hinder nummer 1 och så vidare - söt ♥ Sen satte vi ihop allt till en hel bana, vid detta laget var jag svimfärdig - huvudet värkte, jag mådde illa och magen krampade. Kämpade mig dock igenom hela banan men red inte ordentligt av nämnda anledningar - därför blev det handbromshopp men det tar jag helt på mig.
 
Det bör tilläggas också att vi missade hinder nummer 4 en gång då han drog järnet mot hinder 2,5 - sen blev han upprörd när jag hindrade honom - sötmupp ♥ Tog bara ett varv till på volten (hinder nummer 4 hoppades på volt) och då gjorde han värsta katapulthoppet. Jag skojar inte, jag såg i spegeln hur han hoppade - herregud, haha! Såg ut som värsta jämfotahoppet och såg ut som att han var 2m över hindret. Jag hade full sjå att hålla mig kvar, skrattade som en galning :-)
 
Efter att vi hade hoppat banan var jag tvungen att avbryta, mådde skitdåligt. Spydde en gång innan vi åkte hem och väl framme i stallet bytte jag bara täcke och slängde ut honom. Mådde så fruktansvärt att det är obeskrivligt. Var hemma från praktiken igår men mår nu som vanligt igen :-) Just ja, jag glömde säga att banan vi hoppade låg på 50-60cm hela tiden och det kändes plättlätt! Så nöjd med Trisse! ♥
 
Blev tyvärr ingen film då ingen hade möjlighet att följa med.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback