» ♥ Isträning

Idag fick Trisse sig ett träningspass på is. Vägarna var mycket bättre idag än var de var igår, så vi kunde köra i alla gångarter. Is ska ju för övrigt vara det bästa underlaget att träna på då det sviktar.
 
Iallafall, Trisse gick direkt från stallet idag igen - inga problem! ♥ Hade tussar i öronen på honom idag då han har varit lite pigg och sett spöken de senaste dagarna. Idag var han dock åt andra hållet, lat. Vi red bortåt ca 3 km och galopperade i en uppförsbacke för att sedan vända och rida tillbaka på samma väg. Finns knappt några vägar som gör att man kommer runt på just nu, det är nämligen snö på vissa bitar och snön som är oplogad trampar de lätt igenom. Alltså att det är mjukt först, sen ganska hårt och sen mjukt igen.
 
När vi vände och red tillbaka samma väg var Trisse svinpigg igen och jag hade svårt att hålla honom i trav, haha! Vi kom tillbaka tillsammans iallafall, nöjda och dyngsura. Så trist att det ska spöregna i december...
 
Blev förresten inte något firande för mig idag, blev inställt. Tråkigt att min födelsedag vid 12-slaget inte är så prioriterat, men skönt att slippa vara bakis imorgon. Dock tror jag att nackdelarna överväger så jag är lite låg just nu. Kanske borde börja rensa bland mina vänner? Bort med dem som ger mig negativ energi och välkommna sådana som får mig att må bra :-) ♥
 


Sv: nej, det kunde du ju inte veta om du inte läst vad jag skrivit tidigare om det :)

2013-01-06 // 19:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback