» Katastrof-ritt

... Men det säger jag med glimten i ögat! ♥

Red ut på Trisse idag och vi var inte riktigt sams om tempot någongång! Han var riktigt vidrigt het! Försökte få till vänstergaloppen, den var på gång ett par gånger men då är jag så dum att jag lättar på höger tygel = han tar chansen och tar högergaloppen istället.

Han drog för mig också i galopp, flertalet gånger! Lite halvobehagligt då det kan komma bilar. Nu gick det ju bra men ska han vara såhär i fortsättningen måste jag nog byta till ett skarpare bett - för bådas säkerhet vill jag känna att jag har kontroll på honom. I och för sig är det bra att handbromsen släppt!

Riktigt sugen på att hoppa honom också, funderar på att åka till ridhus snart igen. Torsdag kanske? Kan sticka direkt efter jobbet då det inte är några lektioner på Ekeby (jul- uppehåll).




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback