» ♥ Lyckad uteritt

Jag fick sluta en timma tidigare från jobbet idag, så skönt! Hade redan planerat att rida ut på Trisse - jag tycker nämligen att han behöver ridas lite innan lektionen på lördag och imorgon kan jag inte - så det fick bli idag.
 
Det var redan mörkt när jag kom ut, men jag hade tagit med mig min pannlampa och tänkte prova om han accepterade den. Hoppade upp utanför stallet idag igen och han gick som ingenting, så duktig ♥ Nästa gång ska jag dock leda honom en bit igen innan jag hoppar upp, så han inte får för sig någonting igen.
 
Just det där med att gå från stallet utan att bråka kan ses som en bagatell, men för oss är det ett stort framsteg. Jag tror att vi har fått en ännu bättre och starkare relation nu och då fungerar allt så mycket bättre ♥ Iallafall, tände pannlampan också och han brydde sig inte ett skit! Kunde titta ner och åt alla håll och kanter utan att han tyckte det var obehagligt. Lorden blev ju livrädd om man råkade titta ner med pannlampan på, så där fick man verkligen passa sig med vart man tittade - men inte med Trisse ♥
 
Vi red i alla gångarter och Trisse var svinpigg och stark! Han blir nog riden lite för lite för dagen, men jag tror att det kan gynna honom att få vara lite pigg och het också. Nu kommer jag inte bli hindrad av mörkret i veckorna heller, utan vet nu att jag kan sticka ut och rida trots att det är mörkt ute ♥
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback