» Mentalt slutkörd

Jobbade kväll idag, var där i 4,5 timme och är helt slut i huvudet - kul är det iallafall och det gick bra.

På förmiddagen var jag i stallet och red Trisse ♥ Tänkte chansa och hoppa upp utanför stallet, laddade upp med en massa tålamod. Han gick hur snällt som helst hela vägen, var aldrig några problem! Framsteg!!!

Tränade en del galoppfattningar, bara höger. Jag får inte kläm på honom, försökte få honom att bita mig i tån till höger och hålla honom rak i kroppen, mycket lättare sagt än gjort! Helt omöjligt idag, och vänstergaloppen kommer inte att fungera förrän jag lyckas. Bara att träna på antar jag.

Han var väldigt pigg hela ridturen, jag höll på att drutta i backen några gånger - men när det gäller honom uppmuntrar jag det bara. Det är härligt att han verkar tycka livet är roligt!

Första tävlingen för nästa år blir på Vilsta den 10 februari, en blåbärshoppning. Kommer hoppa 50 cm, är ju ganska långt fram men jag måste komma igång med hoppningen snart!

Trisse har fått ärva ett täcke av Lorden, ridtravarförbundets logga på andra sidan. Funderar dock på om han ska få ett eget sådant och ha som tävlingstäcke, det är inte så farligt dyrt nämligen!

Nej, nu ska jag sova - ska ju orka med en praktikdag imorgon också!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback