» Uteritt

Även imorse var det 20 minusgrader, men det stoppade inte mig - jag åkte ut till stallet enligt planen och packade på mig ordentligt med kläder!

Började med att jag blev dyngsvettig när jag ledde Trisse genom djupsnön (leder honom första biten när vi rider ut). Sedan kom jag ju inte upp för alla kläder, haha. När jag väl fått ner stigbygeln till lagom höjd fick jag inte över benet när jag hoppade upp. Tur att Trisse är snäll och står still när jag försöker bestiga honom. Måste verkligen sett kul ut med mig som försöker komma upp på hästen med samma stil som man bestiger mount everest, haha. Kom upp till slut iallafall.

Han var jättefin idag, vi tog långa galopper i snön och bara njöt av varandras sällskap - han ville bara galoppera så jag hade full sjå att hålla in honom. Han spände sig massor när vi kom bort till kohagarna (går inga kossor där nu men det tror Trisse att det gör), men vi kom förbi helskinade.

En superhärlig ridtur helt enkelt! Älskade Trisse.

Bilderna tagna efter ridturen. OBS! Det är kondens som har blivit till frost, han är alltså inte kall som en isbit som man kanske kan tro. Han var varm i pälsen längst in mot huden :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback