» Jobb, skitgris och riks

Blev inringd för jobb imorse, jobbade 7.30-16 - sweet med lite pengar! Imorgon blir det 7-16 och i skrivande stund är jag verkligen helt slut så blir nog en tidig kväll för mig ikväll.

Igår släppte jag ut Trisse utan täcke (det var 15 grader varmt och strålande sol, känns inte schysst att ha täcke på han då). Idag var det mulet hela dagen och jag var livrädd att det skulle börja spöregna då han ju gick utan täcke. Kom några småstänk runt lunch, annars ingenting under hela dagen. När jag skulle åka mot stallet började det regna ordentligt så jag låg på gasen ut ;-)

Trisse hade verkligen tagit tillvara på sin dag som nakenfis, han hade inte ett enda rent hårstrå på hela kroppen. Det var bara till att plocka fram ett lager med borstar och gnugga Trisse ren, dock var det en sjuhelsikes massa blötlera på honom som ju är så himla svår att få bort. Fick nog bort det mesta iallafall, gjorde så gott jag kunde. Han fick gå ut med täcke på sig igen då det ska vara likadant väder imorgon.
 
Mejlade också och ändrade min hopp-klass på riks till 60 cm :-) Boendet till rikset är också fixat, fick en plats i en 8-bäddsstuga i anslutning till anläggningen - kommer bo med ett gäng ridtravartjejor från Örebro. Det blir riktigt kul!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback