» ♥ Dagens ridpass

Idag red jag ut på Trisse i all ny snö som har kommit! Var riktigt mysigt fast jag hade tagit på mig för mycket kläder så svetten bara rann om mig. Vi galopperade en massa och Trisse var jättepigg och glad ♥
 
Lite tråkigt är att vi alltid rider samma väg nuförtiden då det inte går att komma runt någonstans. På många ställen var det tidigare oplogad och blev därmed stenhårt och knöligt där när det blev tögrader. Sen har det ju kommit en massa ny snö uppepå men risken är att det blir ojämt för dem att gå där ändå.
 
Efter ridturen fick Trisse lite mat och så smörjde jag på tjära på hans strålar. Ska göra det 2-3 gånger/vecka nu ungefär. Har även bestämt vad jag ska köpa för mat till honom, åker eventuellt och handlar det på fredag - annars nästa vecka. Pappa behöver nämligen hjälpa mig att bära de tunga säckarna :-)
 
 Jag retades lite med Trisse - verkade inte uppskattat ;-) ♥
 


Vad är tjäran för? =)

Svar: Han har fått röta :-(
Carolina Gustafsson

2013-01-17 // 05:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback