» Dagens ridtur

PS! Glömde skriva att jag t.o.m. dansade på högtalarna igår ;-)

Iallafall, idag red jag Trisse! Avatar och Sally var också med. Det gick mycket bra tycker jag, Trisse är den stabilaste i gruppen!

Det jag är absolut nöjdast med idag är att jag fick till en jättebra kort och långsam galopp på Trisse med bra tryck i! Högergaloppen alltså. Fy sate vad han kommer bli fin om han får samma tryck i sig på ridbana. När det blir sommarunderlag igen, då jäklar ska vi galoppträna, träna och åter träna!

Man blir så himla peppad när man under korta stunder känner hur bra det kan bli!

Nu laddar jag för den sista praktikveckan, ska bli skönt att slippa gå heltid men samtidigt jäkligt vemodigt, vad ska jag göra på dagarna efter det här?

Nästa vecka när jag åter är sysslolös ska jag försöka köra Trisse tänkte jag, var alldeles för länge sedan jag körde häst och jag saknar det as hell! Funkar det med körningen kommer jag nog ersätta ett par uteritter i veckan med långsamkörning :-) Bara kul för både mig och honom att variera!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback