» ♥ Ridit Sally

Jag har ju varit hästvakt nu sen i torsdags, har därför hunnit rida Sally 3 pass i detta pissiga väder. Tänkte skriva om och utvärdera dessa pass lite :-)
 
Lördag
Red ut på en hispig och stressad Sally, hon var verkligen som en ål och på helspänn hela tiden. Jag vet inte om det är jag som gör henne nervös men något är det iallafall. Var iallafall jätteglad över att rida på henne igen, även om det mesta blev pannkaka denna gång ;-)
 
Måndag
Red ut en sväng igen :-) Denna gång gick det bättre, försökte mest att sitta still och inte försöka påverka henne så mycket. Jag lät henne springa i vilken form hon ville men jag bestämde tempot. Försökte ta en galopp men då stressade hon iväg och körde alla möjliga gångarts-blandningar så jag lät det vara :-) Sötfian!
 
Tisdag
Red på ridbanan, höll på i kanske en halvtimme. Var tung snö där och då ska man inte hålla på för länge. Det var iallafall bästa ridpasset av dessa tre! Hon var lugn och tillfreds, dock rycker hon lite i mig men det får jag ta så länge hon håller sig lugn och utan stress :-)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback