» Sundbyholm

Vi var på sundbyholm idag, min vän Anna fick rida idag och det gick bra! Berättar mer om det imorgon.

Efter samrådan med Anna har jag även bestämt mig för att raka Trisse, åtminstone halvkroppsrakning. Han svettas otroligt mycket och det tar en sådan tid innan han torkar = han blir lättare förkyld. Nu har det inte varit så jättekallt heller, om det skulle bli det så får jag täcka honom ännu mer... Vill inte att han ska bli sjuk och tror att det är bra att han får bli av med lite päls :-)

Han har även fått strålröta vilket inte är farligt och de får lätt det när det är så blött och slaskigt ute, så ska köpa tjära så snart jag kan och stryka på under hoven, allt för Trisses välmående :-)

Såhär ser man ut efter att man sprungit:




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback