» Tillbaka i gamla spår

Trisse testade mitt tålamod lite idag, hihi. Jag har ridit från stallet direkt varje gång på senaste tid - nu är det nämligen för halt för mig att gå med honom. Idag strulade han lite vid stallet men han gick efter bara en halvminut.
 
Red en längre sväng idag, vi skulle rida över en bro som går över en järnväg. Jag tyckte att det lät som att det kom ett tåg när vi var 20 m ifrån bron så jag väntade för att slippa vara mitt på bron när tåget kom. Jag tyckte då att vi skulle stå still och vänta, men Trisse tyckte att diket var intressantare att undersöka ;-) Han gav sig relativt snabbt ändå och jag höll mig lugn också och brusade inte upp - tror att det gör mycket. Han tenderar annars att bli värre har jag märkt :-)
 
Vi kunde fortsätta uteritten utan mer missöden, förutom att han drog för mig en gång när vi galopperade - sötnöten! När vi kom tillbaka till stallet såg jag att han hade tappat en brodd till, så jag skruvade dit en ny. Måste nog köpa fler brodd den här veckan, har bara 2 kvar nu. Om ett par veckor kommer jag nog behöva byta ut alla brodd innan de blir allt för slitna!
 
Imorgon kommer det upp en film och ett inlägg om mina ridpass på Sally de senaste dagarna!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback