» Uteritt

Åh vad jag älskar lilla Trisse! Gick ju kanoners idag!

Det första som hände var att vi mötte en häst som kördes. Tidigare har Trisse velat vända och följa efter men idag gick han bara på framåt och lyssnade på mig! Superroligt!

Red mycket tempoväxlingar idag, både i trav och galopp. Gick jättebra och han kändes superfräsch - lite stark bara. Formen ska vi väl inte tala om, huvudet i himlen hela tiden men han blir ganska svår att ställa och böja när han är så pigg som han var idag - han tror nämligen att allt jag gör betyder galopp då ;-)

Tur att det är dags för lektion imorgon, då får jag förhoppningsvis hjälp. Ska bli spännande att se om vi får testa på galoppen imorgon också, har inte fått göra det på lektion på ett tag då han har behövts stärkas. Nu tror jag dock att han är redo för det, med tanke på vårt lilla framsteg i måndags. Vi får väl se helt enkelt - kommer med stor sannolikhet att bli mer motiverad efter morgondagens lektion iallafall!

Bjuder på ett par bilder från idag:




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback