» Vilken dag!

Herrejesus säger jag bara, allt verkar ha gått fel idag. Först åkte jag till bidermans för att köpa hovtjära till Trisse. Hittade två olika sorters hovolja med tjära i men tog den jag trodde var rätt för 200 spänn (1 L).

Ringde sen Anna men det var fel sort, jag skulle ha ren hovtjära. Som tur var skulle hon till granngården så hon köpte mig en burk, ger henne pengar på tisdag så det blev ytterligare 125 kr. Nu har han ju dock hovolja så han klarar sig i flera år framöver (jag har typ 0.25l kvar i någon burk, har bara använt 0.25l på det halvår jag haft honom)

Sen stack jag ut och red, gick jättebra till en början. Sen försökte jag testa olika sätt jag ännu inte provat för att "välta" in honom i vänstergalopp - det fungerade inte. Efter det kändes han skitskum, det gick inte att trava - antingen passade eller galopperade han. Trodde det berodde på att han blev förvirrad av mina försök till vänstergalopp, han förstår verkligen inte vad jag vill.

På slutet lyckades jag få honom att trava och då fick han massa beröm. När jag kom tillbaka såg jag orsaken till att han körde alla möjliga gångarter, han hade ju tappat en sko (igen). Nu var det dock en framsko. Klart det blir konstigt med sko och brodd på ena framtassen och barfota på ena...

Han hade även trampat sig så jag fick göra rent två småsår, inget farligt :-) Gav mig ut med bilen och hittade hans sko efter mycket om och men, så jag slog på den igen innan han fick gå ut i hagen igen :-) Imorgon tar vi nya tag, måste även finslipa hans rakning... Undrar vem det är som har rakat han så dåligt och missat småtussar här och där, haha? ;-) Inte jag inte ;-)

Inlägget om Sundbyholm får nog komma imorgon, jag är sjukt sliten efter den här veckan :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback