» Ridtravarriks 2013 - Utställning och löshoppning

Dag två på rikset var det utställning och löshoppning. Har lite kritik till löshoppningen som jag inte vill ta här men det var en rättvis bedömning. Trisse fick beröm för sin hoppteknik i löshoppningen vilket värmde mitt hjärta, han gled över 110-115cm innan jag sa stopp. Han fick 32,5 poäng i löshoppningen och fick en gul klass III rosett. För att komma upp i klass II och en blå rosett så krävdes det 35 poäng - han är nog snart där ;-)
 
I utställningen var bedömningen också rättvis, kände igen mig i allt. Bland annat lite framtung trav och tendens till underhals fortfarande. Här skrapade vi ihop 32 poäng och även här krävdes det 35 poäng för att komma upp i klass II. Han fick alltså en gul klass III rosett även här. Dock spelar det ingen roll för mig vad en domare säger, för mig är Trisse finast i världen!
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback