» Dressyrträningen igår

Igår var det dressyrträning igen! Gick ungefär lika bra som förra veckan (dvs inte så bra). Han gör ju allting helt OK, det är jag som inte får ordning på min kropp och få till det där lilla extra.

Trisse och jag bytte problemsida igår, förut har han varit mycket mer lättriden och lättböjd åt vänster, igår var det tvärtom! Helt omöjligt åt vänster. Fick jobba mycket på en liten volt innan det släppte något sånär. Jag måste få bättre koll på mina händer och inte motarbeta mig själv, det gör Trisse förvirrad.

Vi gjorde även lite skänkelvikningar, det gick fint fast han blir gärna lite stark och så drar han gärna i mig. Även i trav drar han mig ur balans, detta för han tycker att jag är jobbig ;-)

Det blev även lite (ofrivillig) förvänd galopp. Efter detta blev Trisse helt fantastiskt fin och lösgjord och jag hade ingenting i händerna! Kändes helt fantastiskt och de där 5 minuterna vi fick till kommer förhoppningsvis bli 10 min, 30 min, en timme, alltid! Svävar fortfarande på moln, helt underbart kändes det!

Fick i hemläxa att skrittjobba honom mycket i sidvärtsrörelser samt att böja halsen åt höger och vänster. Han är nämligen lite stel i halsen :-) Fick i uppgift att stretcha halsen efter varje ridpass också :-)

Kommer dock inte fortsätta rida lektion varje vecka som det blivit på senare tid, stallkamraterna vill det men jag känner att det dels blir väldigt dyrt, dels att man knappt hinner rida något emellan lektionerna... Tycker inte att det ger mig och Trisse så mycket då :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback