» Såret idag

Benet ser fortsatt fint ut och såret också, så jag bestämde mig för att låta det vara öppet - alltså inget nytt omslag idag. Vi snö i hagen fortfarande så då kommer det inte in så mycket smuts heller. Han sprang för fulla muggar i hagen och ser inte ofräsch ut öht. Det är bra! Imorgon ska jag rida igen, hoppas bara att benet inte svullnar upp igen men det har jag svårt att tro. Bomullen med jodopax hade han fått av sig idag och det är svårt att få bandaget att sitta (lindar ju ner över hoven då såret sitter långt ner). Bandaget åker upp hur jag än gör, så tänkte att det likväl kan få luftas :-)

Tänkte ta kort på såret imorgon, lyckades ju raka bort lite päls runt såret så det är nu mycket lättare att få rent också :-) På lördag blir det lektion om han inte nu av någon anledning skulle bli sämre i sitt ben igen. Som sagt, det tror jag verkligen inte men är ändå lite nojig.

Överlag så tycker jag att det är svårt hur länge man ska ha omslag, även om såret inte vätskar längre så vill jag väldigt gärna vara hönsig och ha på det två veckor extra typ, haha! Men det kommer ju hellre aldrig att läka om det inte får luft. Svårt det där, men jag vet att jag valde rätt denna gång.

Jobbade för övrigt 10-14 idag, sen ikväll ska jag åka och spöa skiten ur Pontus, Justin, Linn och Johanna på bowling! Mohahahaha!!! Ska bowla den 12 april också med jobbet! Håller även på att försöka fixa medicindelegering och jag förstår inte ett jävla dugg... Ska sätta mig i helgen i lugn och ro och försöka nöta in det. Kanske kan få låna Linns mamma som ju är sjuksköterska också :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback