» Åskmolnet

Igår och idag har jag känt mig som ett åskmoln. Kan inte riktigt sätta fingret på varför, är ganska mycket som spelar in. Mest arg är jag på mig själv som låter mig själv bli trampad på hela tiden. Jag bryr mig helt enkelt för mycket om andra och sätter mig själv sist - medan andra också sätter mig sist. Jag är trött på det nu och kommer bara lägga energi på personer som uppskattar mig för den jag är utan att se chanser att köra över mig hela tiden.
 
Iallafall, igår kväll började jag må dåligt - frös så in i norden. Trisse fick vila så åkte bara ut och borstade på honom. Idag har jag mått ännu sämre (dunderförkyld och ont i huvudet och ena örat) men jag red ut en sväng på Trisse iallafall. Provade det där bettet jag pratade om med dubbla tyglar. Fy fasen vad svårt det är att rida med dubbla tyglar. Dock använde jag bara den mildaste tygeln idag (den andra skulle jag bara ha som nödbroms). Han fungerade väldigt bra på det där bettet men jag kommer inte att rida på det allt för ofta. Risken är då att han blir okänsligare för sitt vanliga bett. Detta med nödbromsen kommer jag bara använda när jag vet att jag ska ut och till exempel galoppera mycket (då brukar han bli het).

Fick en kanonhärlig galopp på honom idag! Fytusan vad han höll ihop sig bra! Underbara häst. Imorgon rider jag under förmiddagen då jag ska jobba på kvällen :-) Blir kanon det!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback