» Senaste dagarna

I fredags jobbade jag 7-14 och överlevde den största utmaningen hittills. Sedan sökte jag undersköterskeutbildning och efter det gasade jag ut mot stallet för en ridtur.

Trisse var galet pigg, började länge på ridbanan i skritt och försökte rida igenom Trisse som envisades med att lägga sig i min hand och hänga sig fast. Tillslut red jag ut en sväng (gick inte att mer än skritta på ridbanan som blir hal om den är det minsta blöt). Han var hopplös på grusvägarna!!! Han var snäll och gick hela vägen men alldeles för fort! När jag försöker träna lite sidförande i trav på grusvägarna springer han bara fortare framåt och blir ännu piggare. Jag blev frustrerad och det kände han, vilket bara resulterade i att han blev ännu mer stressad. Detta ridpass vill jag bara glömma, vårt sämsta på länge!

I lördags blev han behandlad av equiterapeut sen jobbade jag 14-21.

Idag red jag ut en sväng på morgonen, Trisse var lika pigg och jävlig idag. Det var ändå kontrollerbart tills på slutet då det spårade ur lite. Dock gjorde han superfina övergångar idag och travar helt rakt utan att jag behöver göra någonting, så han har verkligen släppt av gårdagens behandling. Blev bara skritt och lite trav idag och han skötte sig förövrigt (inga dikesbesök).

Imorgon rider jag på morgonen och jobbar kväll 16-21. Bara skritt och trav imorgon med, på tisdag kör vi på som vanligt!

Kollade på lägenhet idag, den var helt ok dock blev jag lite sur på avsaknaden av riktigt balkong som utlovades. Det var bara en dörr man Kunde öppna med galler som spärrade av, fanns inget att gå ut på. Aldrig att jag hänger ut där och röker, det kommer ju in i lägenheten direkt. Då får jag gå utanför porten. Senast onsdag får jag veta om jag får den, men jag har inga större förhoppningar då det var stort tryck på den. Ska ringa runt imorgon förmiddag till olika fastighetsbolag, är så redo att flytta nu! Funderar på en tvåa som också ligger ute och den var inte farligt dyr heller, men är nog ändå i dyraste laget för mig. Får nog svårt att få ihop det, då måste jag leva väldigt snålt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback