» Söndag och måndag

Har nu varit ledig i två dagar, imorgon är det bara på't igen! Jobbar då i 4 dagar och är sedan ledig i helgen (hoppas jag!)

Igår red jag ut på Trisse och var beredd på att ta en strid. Han förvånade mig igår med att vara hur snäll som helst, dock spänd och väldigt, väldigt pigg! Funderar faktiskt på att sätta på honom ett kimblewick-bett när vi rider ut (med dubbla tyglar) så jag har en extra tygel som nödbroms när han bara rusar. Lite obehagligt att känna att man inte kan få stopp, speciellt när vi är på grusvägar där det kan komma bilar. Var iallafall en mystur igår, jag behövde det!

Idag trimmade jag Trisse på ridbanan! Försökte rida igenom honom och påbörja de där en miljard framdelsvändningarna vi fick i hemläxa ;-) Fick inte igenom honom helt, eller i skritten gick det fint men i traven upplever jag att han rusar ifrån mig. Efterhand blir det lite bättre men jag känner att jag inte har någon riktig koll på vad jag själv gör när han blir sådär.

Vi övergick iallafall till att hoppa 3-studs vilket gick superbra! Hoppa kan han :-) jag var helt sjöblöt efter ridpasset kan jag tala om, jag fick verkligen jobba! Just ja, Trisse fick fotbad både igår och idag :-)

Fixade även släp till på söndag idag, bild på Trisses vrålåk nedan :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback