» Bilder, hopptävling 23/3



Inte menat som någon som helst kritik nu, så får du absolut inte tolka det - tänk på att du är en förebild för mig och Tindra. Jag som inte hoppar själv och alltså aldrig fastnar på kort får ju himla lätt för att se saker som andra gör som inte hör till det man lärt sig. Jag funderar alltså på din hand! Nu har jag ju inte sett Trisse i verkligheten, men hur kommer det sig att din hand alltid är placerad precis där, på alla bilder? Jag får känslan av att han är lite het, stämmer det? Man är ju van att se bilder med lite mer eftergift, då handlar det väl om större hinder också men tänkte mest om det är en av dina svaga sidor? Eller om det är rent strategiskt?

Svar: Jag förstår vad du menar :-) Min hand är en av mina stora svagheter, det kommer från tiden med Lorden. Han hade ju en tendens att tvärnita på hinder, varpå jag inte vågade ta fram handen på honom och följa med lite framåt med överlivet (jag fick smaka på bommar lite för många gånger). Detta sitter nu kvar och är något jag verkligen försöker att jobba bort. Nu är jag åtminstone inte helt rak i överlivet iallafall som jag tidigare varit, så det tar sig ;-) Sen just denna dag var Trisse väldigt pigg (syns inte jättebra på filmerna men känslan var sådan) vilket såklart också bidrog lite till min hands dåliga placering ;-)
Carolina Gustafsson

2013-04-09 // 23:10:46

Ja just ja! Hade helt glömt att Lorden kunde vara sådan! Jag tycker du har väldigt bra överliv på bilderna iallafall, det är ofta man ser ryttare som ligger på hästens hals fast hindret är typ 50 centimeter högt, förstår inte till vilken nytta..

2013-04-11 // 15:18:24
» Tilde

Vilka fina bilder! Ni ser ju ut att ha jätte roligt, jag vill också! :)

2013-04-18 // 05:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback