» Equiterapeut

Idag var equiterapeuten ute och kände och klämde på Trisse. Jag förklarade lite problem som vi har haft i ridningen, att han upplevs som lite stel i halsen och att han inte tar vänstergaloppen. Hon hittade lite "fel" på honom som hon åtgärdade:

- Han var sne i bäckenet och lite sänkt på vänster sida av rumpan.
- Lite klenare i vänstersidan överlag.
- Det ena frambenet såg kortare ut än det andra.

Hon rättade till bäckenet så det blev rakt. Han fick även nålar i bogarna och på rumpan (10 stycken totalt). Han var supersnäll att sätta nålar på iallafall :-) Sen ryckte hon i frambenen åt alla håll och kanter för att tänja på musklerna. Frambenen såg mer lika ut efter det (antagligen är det muskulärt).

Sedan fick han massage med någon slags lasermaskin, han stod bara och sov! Njöt verkligen. Dock var det inget som direkt förklarade varför han inte tar vänstergaloppen, han har inget stort fysiskt hinder som förhindrat det. Hon tyckte att jag skulle kolla ifall det är jag som är sned - vilket jag ska göra inom en snar framtid. Hon stretchade halsen med hjälp av en morot (till Trisses stora lycka). En timme tog behandligen.

Trisse fick en massa beröm för att han var så jättefin annars. Hon tyckte att han var en riktigt, riktigt fin häst och en väldigt fin ridmodell. Jag blir så rörd över att han får så mycket beröm från kunnigt folk :'-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback