» Galoppjobb och gratis häst

Igår red jag ett galoppjobb på Trisse. I början hade han varit gratis, usch! Han försökte backa ner i ett dike som sluttade 1 m rätt ner. Till slut fick jag ge med mig och han fick gå hemåt tills det fanns bättre möjligheter (utan diken) att ta den striden på. Lyckades tillslut vända honom och ändå behålla mitt lugn, sen var han hur snäll som helst! Red 5x500 m i galopp efter uppvärmning, red fram och tillbaka och vände flera gånger utan några protester. Knäppa älskade häst <3
 
Avslutade sedan med att hoppa lite i skogen, det var lattjo sa han! Dock var han inte riktigt beredd på att vi skulle hoppa så vi fick göra det en gång till, vände vid stallet och red tillbaka (utan protester) och hoppade en vända till - jättefin kändes han! Efter ridningen packade jag och rengjorde grejor inför morgondagen.

Idag har jag inte varit i stallet alls, var nere på sundbyholmstravet och kollade på deras hopptävlingar bara. Imorgon åker vi från stallet vid 11.15 - försöker ladda upp ;-) Nej, nu måste jag åka mot jobbet - jobbar 16-21. Hörs imorgon!


» Lollo

Grym blogg, jätte fin header!


Va gärna med i dagens blogg på min blogg, alla har lika stor chans att vinna och reglerna är väldigt enkla! Länk: http://lovisamagnusson.blogg.se/2013/april/dagens-blogg.html
Hoppas verkligen du vill va med^^

2013-04-20 // 15:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback