» Gårdagens ridtur

Igår kändes Trisse spänd och okoncentrerad redan från start, så jag fick släppa de få krav jag hade och ta en liten bustur istället :-) Tror det uppskattades mycket av Trisse, han var verkligen SVINPIGG milt uttryckt. I vår vanliga galoppbacke blev det full jäkla kareta uppför, precis där backen planar ut var det en jättestor vattenpöl som jag såg alldeles försent. Eftersom vi kom där i en riktigt hög fart hann jag bara tänka "nu slår jag ihjäl mig", men istället för att tvärnita tog Trisse världens jäkla hopp över och började sedan busa. Det var lattjo sa han!

När jag väl fick stopp på honom tyckte han att vi skulle vända, så vi var nere i diket en gång. Jag tog det bara lugnt och andades och väntade ut honom, då gick han sen som ingenting. Så det var ju skönt! Längesedan vi besökte ett dike nu, och sålänge det inte blir någon större grej av det är det ingen fara.
 
Idag är jag ledig, lite typiskt då jag planerat in att Trisse ska vila. Aja, skönt för mig att göra ingenting också. Ska dock hjälpa ett par kompisar med deras häst lite senare ikväll.
 
Resten av Trisses&min vecka ser ut såhär (vad jag vet):
Torsdag: Jobba 10-16. Rida Trisse på ridbanan (ÄNTLIGEN). Brodda ur Trisses skor samt köpa en ny sax till Trisse och kopparsulfat.
Fredag: Ledig (?), rida galoppjobb på Trisse. Packa, smörja och förbereda grejor inför söndagen.
Lördag: Kolla på hopptävlingar på sundbyholmstravet. Trisse vilar. Jobb 16-21.
Söndag: Hämta släp och sedan lasta Trisse för att åka till Nyby på klubbhoppning. Vi ska hoppa 50 cm & 60 cm (DEBUT!)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback