» Klubbhoppning på NTRK, 21/4

 

Idag var det dags för klubbhoppning på Nyby-Torshälla ridklubb! Som ni säkert förstått skulle jag hoppa 50 cm och debutera 60 cm, samt debutera med Trisse på utomhustävling. Jag var spyfärdig innan och fattade inte vad jag gett mig in på, den känslan är så jobbig…

Vi fick en väldigt kort framridning trots att jag planerat väl och var ute i god tid. Han kändes fin på framhoppningen, lite loj i början men han taggade till lite mer sen. Tog något språng i galopp och det gjorde han jättefint!

Han fick beröm av en annan ridtravarägare som tyckte att han var väldigt välmusklad, hon trodde först inte att det var en travare då han ju är ganska så grov och rejäl i kroppen :-D

I 50 cm red jag som en kratta, han sprang på men jag fick inget bra tryck i honom. Banan var lite tung, så kan ju vara därför han kändes lite tom. Han hoppade ändå felfritt till min stora lycka, han är ju bara så jäkla häftig!

I 60 cm lyckades jag sätta bättre tryck i honom, fast ändå inte riktigt så mycket som jag önskade. Han tog ett par hinder i galopp och kändes då SKITFIN rent ut sagt. Han hoppade felfritt även här och jag kunde inte vara gladare! Fina, älskade häst! Filmer och ett par bilder nedan.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback