» Ledig och ridning

Har varit ledig även idag, går så långsamt då men samtidigt tar det 100 år innan jag väl kommer iväg och gör någon nytta :-) Idag har jag iallafall hunnit rida ett markarbetes-pass med Trisse på ridbanan. Vi tränade lite skänkelvikningar samt på att han inte ska trycka sig så mycket inåt på volter. Blev mycket skrittarbete idag, där gick han riktigt bra och när han verkligen släpper till känns han hur bra som helst!

Vi travade lite också och det gick inte lika bra, han var väldigt pigg så han kastade sig inåt på volterna och bara drog rakt fram över bommarna som låg framme några gånger innan jag återfick kontrollen :-) Positivt är ju att han nu kan trava över bommarna precis som han ska, och inte hoppa över alla tre/gå över. Han lär sig han med :-)
 
Ska bli spännande på lektionen på lördag, hoppas verkligen att det märks skillnad sen sist på honom - jag tycker mig känna en stor skillnad iallafall! Imorgon tror jag att jag är ledig, då blir det att åka på shoppingrunda. En ny jacka till mig, mat till Trisse samt leta vidare efter kopparsulfat. Har nog kollat på fel ställen men imorgon ska jag bara hitta det! Ger mig inte :-)
 
Nu ska jag skölja ur hårfärgen ur håret (har lyckats få halva färgburken över mig som vanligt), ciao!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback