» Lektion idag!

Idag var det då dags för lektion! Vi fick börja med att skritta och träna framdelsvändningar på den öppna delen av volten och sedan byta varv hela tiden. Trisse var jättesuperduktig! Drog lite i mig de första gångerna men sedan var han jättefin i munnen! Vi har ju inte tränat på framdelsvändningar så mycket så kul att han flyttar sig undan så bra! Jag har fått i bakläxa att göra ungefär en miljard framdelsvändningar för att befästa det ännu bättre och för att jag ska kunna ha nytta av det även i andra saker.

Sedan fick vi träna på lite travövergångar vilket nu är 110% bättre mot vad det var för bara någon månad sedan. Dock har jag lite svårt att hålla ihop honom när han älgar iväg med jättekliv och det bara går fortare och fortare ;-) Han är mycket rörligare i halsen nu!

Sedan var det dags att prova vänstergaloppen, och här urartade det hela. Det gick verkligen inte, vi har provat alla knep i boken nu känns det som. Jag började faktiskt gråta för jag fattar inte vad jag gör för fel! Nu har jag fått i hemläxa att jobba honom mycket från marken, longering (inspänd), tömkörning och löshoppning för att få honom att jobba med vänstergaloppen där. Även försöka lära in något kommando för vänstergalopp, lättare sagt än gjort… Men vi provar väl. Kommer en kort filmsnutt, efter detta började kameran att strula för stackars Malin ;-)



Men vilken stor skillnad det är på honom! Det går så lugnt och balanserat :) Superfint!

2013-04-28 // 19:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback