» Ridtur i vårvädret

Eller ja, det sistnämnda kanske inte stämde så bra ;-) Var inte direkt varmt idag, men jag hade klätt på mig precis lagom så jag frös ingenting :-) Red i hoppsadeln idag, tycker att jag hamnar mycket bättre i den. Dock ska jag köpa en fårskinnspad till, så jag slipper byta mellan sadlarna hela tiden - för mig som är lite lat så är det ganska jobbigt ;-)
 
Iallafall, red ju en sväng idag. Idag red jag runt på en runda (har bara ridit fram och tillbaka på samma väg hela vintern) - så det var ju mycket roligare! Trisse var superspänd och uppe i det blå idag, så jag lät honom vara. Han fick springa på och vid ett par tillfällen lättade jag på tygeln för att låta honom välja gångart - varav han såklart valde galopp. Vi red förbi kohagarna och där trodde jag att han skulle explodera, superspänd! Det går inte ens några kossor där nu, tokhäst :-)

På slutet var det dock ganska mycket snö, men det var bara en kort bit :-) I övrigt var det barmark. Tänkte försöka ringa hovslagaren imorgon eller på onsdag, nu behöver hästen verkligen skos! Det var en riktigt härlig ridtur idag :-) Blir jag inte inringd för jobb imorgon planerar jag att vara ett tag i stallet, skulle behöva städa och fixa lite :-)

Imorgon kommer bilder från hopptävlingen den 23 mars!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback