» Söndag & måndag

Tja bloggen!
Igår slutade jag klockan 14, sedan åkte jag ut mot stallet för att rida på lilla Trisse! Gick så fint så, vi mötte en motorcykel som körde förbi i världens fart på den smala grusvägen utan att visa någon som helst hänsyn, som tur var brydde sig Trisse inte. Förstår inte hur folk tänker, bara för att jag sitter på hästen betyder inte det att jag har full kontroll om han skulle bli skrämd av (i detta fall) motorcykeln.

Fortsatte ridturen utan missöden fram tills att vi skulle passera en liten shettis i en hage. Trisse tvärstannade och började skaka i hela kroppen! Herregud, en liten shettis liksom ;-) Tillslut tog han fart och sprang förbi :-)

Idag var jag ute och gav Trisse mat och borstade lite, samt smörjde vårt vardags-huvudlag. Det var verkligen välbehövligt vill jag lova! Fick skrapa bort gräsrester (Trisse dreglar mycket också som torkar in) med naglarna :-) Måste bli bättre på att hålla efter grejorna!

Imorgon blir det stallfritt för mig, jobbar till 13 sen har jag lite ärenden innan jag ska bort på kvällen :-) På onsdag kör vi dock på som vanligt igen!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback