» Vårstädning och galoppjobb

Igår vårstädade jag i Trisses box, sopade bort spindelnät i taket (och fick hälften i håret), skurade ur krubban (VÄLDIGT välbehövligt) och skurade väggarna. Plockade undan vintertäckena och lite sånt :-) Blev mycket finare när jag var färdig iallafall :-)
 
Idag jobbade jag 7.30-16, sen gasade jag ut mot stallet. Eller ja, jag åkte till butiken i kjula och träffade min stora favorit - som jag fullständnigt ignorerade haha ;-D Sedan åkte jag iallafall mot stallet.
 
Red ett galoppjobb idag, 5x500m (efter uppvärmning såklart!). Trisse var helt komplett galen, haha! Fick inte stopp på honom. Tänkte försöka rida lite tempoväxlingar, brassa på och ta tillbaka, brassa på igen och så vidare. Jag kan säga som så att när jag väl brassat på lite så gick det inte att ta tillbaka honom - det var full fart som gällde ;-) Kul att han är så pigg! Nu för tiden rider jag utan pisk, förut kunde jag ha med den som en säkerhet ifall han skulle börja "dumma" sig, nu behövs inte det. Framsteg framsteg!
 
Hovslagaren ringde, han kommer klockan 8.15 imorgon :-) Nu plockar vi bort snösulorna, men han får ha brodd i några dagar till då vi har is kvar (bitvis) på grusvägarna och i hagen. Ska man tro väderprognosen så kommer snön att vara borta efter helgen, då skruvar jag helt enkelt ur broddarna. Det gör inte honom någon skillnad om skorna har broddhål eller inte liksom :-)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback