» Husvakt

Nu sitter jag i Slagsta, ska vara husvakt i en vecka framåt! Kul, imorgon börjar jag praktiken också!

Idag red jag inte på Trisse, utan på Avatar! Erbjöd mig att göra det igår. Idag var det första gången han blev riden utan att någon gick bredvid och höll i en lina - och 3e gången sammanlagt som han blev riden!

Det började med att Trisse gjorde ett utfall mot Avatar helt oprovocerat! Emeli (som red Trisse) hann stoppa honom i tid iallafall så ingen skada skedd :-) Vi travade lite och allt gick bra! Vi skulle följa en grusväg som går precis bredvid järnvägen, gick bra tills tåget kom! Jag hann bara tänka "nu går det åt helvete" och mycket riktigt - Avatar flippade ur. Trisse reagerade också men mest på att Avatar blev rädd skulle jag tro. Trisse lugnade sig ganska snabbt så jag styrde in Avatar i rumpan på Trisse - då fanns det ingenstans att ta vägen. Det gick ju bra iallafall och vi kom tillbaka till stallet tillsammans, nöjda och glada!

Emeli tyckte att Trisse hade utvecklats jättemycket sedan i höstas då hon red honom sist, kul! :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback