» Puh!

Nu har jag hunnit sätta mig efter en sömnlös natt och en hektisk dag som följde. Kul har det dock varit!

Efter praktiken så åkte jag ut till stallet för att rida Trisse! När jag hade sadlat kom Malin ut och ville hänga på, så vi tog sällskap. I mörkret gav vi oss iväg och red i ca 40 minuter i skritt och trav. Jag tränade lite på halvhalter, Trisse svarade lite sisådär på det (Sally sprang ju framför) men han blev ändå jättefin av det! Låg i nacken och emellanåt gick han några steg i fiiiiin form! Dock var målet bara att han skulle gå lite lägre med nacken.

Efter ridturen var han så nöjd och glad, han fick mat och gå ut igen. Ponnyn har åkt på fång och hon kommer nog att avlivas, tråkigt nog :-(

När jag kom till Slagsta fixade jag mat och matlåda till imorgon, fixade disken och förberedde frukost till imorgon. Tänkte kolla på film sen:-)



Trist att hästar fortfarande avlivas pga fång finns hjälp att få till fånghästar nu som får även hästar med kronisk fång att leva ett liv utan symtom.

2013-02-20 // 19:47:37

Jo men när hästen lider och trots medicinering har så ont att den inte kan gå tycker jag att det är bäst. Fång tenderar ju att komma tillbaka och att gå i en liten grushage/med munkorg i gräshage är inget liv för en häst. Varför utsätta en häst för onödigt lidande när det var så pass svår fång den hade?

2013-02-20 // 21:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback