» ♥ Dressyrträning 19/1 2013

Då var årets första dressyrträning avklarad! Jag har typ inte ridit i ridhus/på ridbana sen förra lektionen innan jul så jag förstod att vi skulle vara ringrostiga. Dock tycker jag att Trisse kändes jättefin och tog inte lång tid innan han var med på noterna igen ♥
 
Vi började med att rida fyrkanter med volter vid A & C, det gick helt OK! Lite vingligt men det rättade vi till ganska snart :-) Efter denna övning som vi höll på med ett bra tag fick vi göra galoppfattningar. Vi fick börja med vänster, trots att jag sa att vi aldrig fått till det. Tyvärr inte idag heller... Jag gör rätt men ändå blir det pannkaka. Det slutade med att Trisse helt tjurade ihop (backade och gick emot skänklarna) och jag blev besviken på mig själv som inte lyckades. Linda (ridläraren) sa att vi hade hunnit lösa det med mer tid men vi blev tvungna att ge upp för idag och ta lite högergalopp istället så att det fick bli rätt. I högergaloppen skötte han sig jättebra
 
Vi bokade ny lektion redan nästa vecka där vi ska börja med vänstergaloppen lite tidigare, för att förhoppningsvis få till det. Vi tror nämligen att Trisse har någon mental spärr som gör att han tror att han inte kan fatta vänstergalopp (han är nämligen på gång hela tiden). Kommer han bara över den så tror jag inte att det är några problem sen.
 
När vi höll på och försökte få vänstergalopp måste jag bara säga att han var super-super fin i traven! ♥ Så synd att vi inte fick film på det. Vi fick bara film på uppvärmnings-övningen och där gick han inte ens hälften så bra som på resten av lektionen. Här kommer iallafall filmerna som blev, behöll ljudet så man förhoppningsvis hör kommentarer och så:
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback