» Dressyrträning 26/1 ♥

Idag var det återigen dags för lite dressyrträning. Trisse var helt fantastisk idag, går verkligen framåt för varje lektion nu vilket ju är superroligt!
 
Idag fick vi börja med att rida på mittvolten och träna lite sidvärts-rörelser. Trisse har ju bara fått nosa på detta ett par gånger tidigare då jag har ridit honom på egen hand - det är inte fäst hos honom än det här med sidvärtsrörelser iallafall. I början stretade han lite, men sen flyttade han fint i vänster varv i skritt. I höger fick jag lite problem då jag gärna reglerar bort ställning genom att hålla för hårt i vänster tygel. Efter ett tag fick jag bättre kontroll på min kropp och då gick ju Trisse också bättre.
 
När vi sedan gjorde samma sak i trav var Trisse helt fantastisk i vänster-varvet. Fick till en sidvärts i bibehållen form som kommer att få mig att sväva på moln hela veckan, det kändes så lätt och fint under de få sekunderna. TYVÄRR kom inte detta med på film.
 
Sedan fick vi träna på att hålla hästarna raka på kvartslinjen och sedan flytta ut dem till spåret igen. Satan vad svårt det ska vara att rida rakt! Giick någorlunda i skritten, i traven däremot var han överallt och han var även trött vilket ledde till att han började dra mig ur balans. Detta gjorde att jag fick svårt att korrigera upp honom. Vi kämpar på ändå, det blir bara bättre och bättre hela tiden och det värmer ♥
 


kul att det går framåt! Ser riktigt bra ut på filmerna, han vilar bra på varje steg :D

2013-01-27 // 14:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback