» Ridhus (FILM) ♥

Idag var jag till ridhus med underbara Trisse och med underbara medhjälpare, Sara & Emelie ♥ Sara fick äran att värma upp Trisse idag medan jag och Emelie byggde fram en bana. Mycket material blev det att släpa fram, men fick till en bra bana tillslut! Sara fick även hoppa fram Trisse åt mig.
 
Direkt när jag kom upp hoppade jag banan en gång utan att vi blev filmade. Trisse var jättepigg (för att vara han) och fin ♥ Sedan hoppade vi en gång till och blev filmade, då kändes han så bra så jag valde att bara hoppa en av linjerna en gång till för att sedan avsluta. När vi plockade undan fick Trisse gå lös i ridhuset och vara bollkalle (se filmen så förstår ni vad jag menar).
 
Filmen kommer i slutet (efter bildspelet). Observera att Trisse korsgalopperar mellan de två sista hindrena i banan :-) Nu galopperade han i vänstergalopp med bakbenen, nu ska bara frambenen också galoppera i vänster. Nu är vi ju halvvägs iallafall, haha :-) Efter idag så får han vila i 3 dagar, hovslagaren kommer på lördag morgon.
 
Höjden på banan låg på 60-70cm, något enstaka låg på 50 cm. Fina hästen ♥
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback