» Ridtur

Idag red jag ut på lilla Trisse i kylan, behövde det verkligen nu efter lite turbulens igår och idag :-) Det är motigt just innan man ska ge sig ut när det är så kallt och jävligt, men det gav sig såfort jag kom upp på hans underbara rygg!

Vi red samma sväng som vanligt, tror Trisse var lite schizofren idag haha! Först var han jätteslö, det visade sig sen att han var bajsnödig haha! Efter att han lättat på trycket blev han jättepigg istället. Vi red lite i alla gångarter och när vi var på väg hemåt tyckte jag att Trisse halkade till, jag tittar ner och vad ser jag? Jo han har tappat en sko igen, 4e på 2 veckor! Maken till häst att tappa skor har jag aldrig stött på tidigare. Gav mig ut med bilen sen för att leta sko men hittade den inte.

Imorgon blir det alltså att åka och köpa en ny sko och försöka få på den, skit också! Jag hatar att rikta skor, är så dålig på det. Lättare om jag hade hittat hans sko, den är ju redan riktad så den ska passa hans hov. Ibland har man tur! :-)

Ikväll ska jag skriva ihop ett inlägg om de senaste dagarna också, har ju inte skrivit om Trisse på några dagar nu :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback